【公式】Sympathy for the Devils
2012年2月17日 MTG コメント (4)絶対ゴブリンの事書いてると思って見てたらやっぱり書いてたので、エキサイトしてからのさらに意訳という名のゴミ訳してみました。
・原文
When we were deciding what races would populate the world of Innistrad, the question of Goblins arose. Goblins are a mainstay of the game, and we constantly reinterpret them in every setting where they appear, but we decided the Goblin type should take a rest for this Gothic horror setting. We still had the issue of needing to supply an answer for what small red creatures could be, though. Although we knew there would be some red-aligned Humans, a few red Wolves and Werewolves, some red Vampires, and a few one-off beasties in red, we knew from experience that we would still need more answers for red creatures. A full block of cards has a lot of creatures in it, and while it’s easy enough for the creative team to say, "There are no goblins on this plane," it’s quite another for us to stamp our feet and assert, "There shall be no small, red, humanoid-sized creatures on this plane." Mechanically, there are going to be small red creatures in the set, no matter what the world is. And the creative team has to be prepared to instruct artists how to draw them, whatever we decide they are in flavor terms.
We also came at it from another direction. What would be a type that could set this world apart from other planes? What would be a good monster race that would strike fear and anguish in the hearts of this world’s humans? What creatures had the right kind of feel, to make them feel at home among other classic tropes of Gothic horror stories?
So Devils came on board, both to fill the Goblin-sized hole in Innistrad’s "creature grid" and to supply some nice, cackling, demon-assisting, human-tormenting horror flavor. It’s very common for creative’s decisions to work like this: the practical needs of making the card sets and our creative wants for expressing the feel of a setting, coming together in one harmonious solution.
・訳
イニストラードに何を住まわせるか決めているとき、ゴブリンをどうするかという問題が生じました。
ゴブリンはこのゲームに欠かせないものです。また、私たちは全てのセットでゴブリンを出せるよう色々なものを解釈しなおしています。(訳注:神河で言う悪忌とか)
しかし、私たちはゴブリンと言うタイプをこのゴシックホラーとして設定されているセットの為に休息を取らせる事にしました。(訳注:つまりゴシックホラーの雰囲気にはあってないからさよならしたよって事ですね)
しかしながら、私たちには小さな赤いクリーチャーであるものを供給する必要がありました。
何人かの赤い人間、少数の赤い狼及び狼男、いくらかの赤い吸血鬼、少しの1度限りの赤い小動物が存在していると言うことを知っていましたが、まだ赤いクリーチャーの為により多くの答えが必要であると経験からわかっていました。
ブロックには多くのクリーチャーが存在しています。また、「この次元にはゴブリンはいません」と表明する事はクリエイティブ・チームには凄く簡単ですが、私たちが足踏みして「この次元に小さくて、赤くて、人の形に似ているクリーチャーは存在しないものとします」と主張するのとは全く別物です。
機械的な考え方ですが、どんな世界だろうと関係なく小さくて赤いクリーチャーは存在します。
また、クリエイティブ・チームはアーティストに絵を描いてもらうためにフレイバーを教える準備をしていなければいけません。
私たちはまた別の角度からそれを見ました。
この次元の設定にあったそれらを満たすことの出来るタイプはなんでしょうか?
この世界の人間の心に恐れと激痛をくらわせる良いモンスターは?
どのようなクリーチャーならゴシックホラーによくあった表現である古典的な雰囲気を感じさせることが出来るでしょうか?
デビルはイニストラードのクリーチャー枠のうちのゴブリンの穴を満たし、そして、くわっくわっと鳴き、悪魔を支援し、人間を苦しめるホラーなフレイバーを供給するためにいれられました。
創造を決定する為にこのように働くのは非常に一般的です--
フレイバーを表現するために、またカード・セットおよび私たちの創造的欲求を表現するというニーズに応える為の調和の取れた解決方法でした。
3行でまとめると
・ゴシックホラーにゴブリンは不要だよね
・そこでゴブリンの枠に何が当てはまるか考えたら、デビルがいいんじゃないかってことになったんだ
・いい感じだねぇ、完璧な解決方法だ! HAHAHA!
ってことですね。
・原文
When we were deciding what races would populate the world of Innistrad, the question of Goblins arose. Goblins are a mainstay of the game, and we constantly reinterpret them in every setting where they appear, but we decided the Goblin type should take a rest for this Gothic horror setting. We still had the issue of needing to supply an answer for what small red creatures could be, though. Although we knew there would be some red-aligned Humans, a few red Wolves and Werewolves, some red Vampires, and a few one-off beasties in red, we knew from experience that we would still need more answers for red creatures. A full block of cards has a lot of creatures in it, and while it’s easy enough for the creative team to say, "There are no goblins on this plane," it’s quite another for us to stamp our feet and assert, "There shall be no small, red, humanoid-sized creatures on this plane." Mechanically, there are going to be small red creatures in the set, no matter what the world is. And the creative team has to be prepared to instruct artists how to draw them, whatever we decide they are in flavor terms.
We also came at it from another direction. What would be a type that could set this world apart from other planes? What would be a good monster race that would strike fear and anguish in the hearts of this world’s humans? What creatures had the right kind of feel, to make them feel at home among other classic tropes of Gothic horror stories?
So Devils came on board, both to fill the Goblin-sized hole in Innistrad’s "creature grid" and to supply some nice, cackling, demon-assisting, human-tormenting horror flavor. It’s very common for creative’s decisions to work like this: the practical needs of making the card sets and our creative wants for expressing the feel of a setting, coming together in one harmonious solution.
・訳
イニストラードに何を住まわせるか決めているとき、ゴブリンをどうするかという問題が生じました。
ゴブリンはこのゲームに欠かせないものです。また、私たちは全てのセットでゴブリンを出せるよう色々なものを解釈しなおしています。(訳注:神河で言う悪忌とか)
しかし、私たちはゴブリンと言うタイプをこのゴシックホラーとして設定されているセットの為に休息を取らせる事にしました。(訳注:つまりゴシックホラーの雰囲気にはあってないからさよならしたよって事ですね)
しかしながら、私たちには小さな赤いクリーチャーであるものを供給する必要がありました。
何人かの赤い人間、少数の赤い狼及び狼男、いくらかの赤い吸血鬼、少しの1度限りの赤い小動物が存在していると言うことを知っていましたが、まだ赤いクリーチャーの為により多くの答えが必要であると経験からわかっていました。
ブロックには多くのクリーチャーが存在しています。また、「この次元にはゴブリンはいません」と表明する事はクリエイティブ・チームには凄く簡単ですが、私たちが足踏みして「この次元に小さくて、赤くて、人の形に似ているクリーチャーは存在しないものとします」と主張するのとは全く別物です。
機械的な考え方ですが、どんな世界だろうと関係なく小さくて赤いクリーチャーは存在します。
また、クリエイティブ・チームはアーティストに絵を描いてもらうためにフレイバーを教える準備をしていなければいけません。
私たちはまた別の角度からそれを見ました。
この次元の設定にあったそれらを満たすことの出来るタイプはなんでしょうか?
この世界の人間の心に恐れと激痛をくらわせる良いモンスターは?
どのようなクリーチャーならゴシックホラーによくあった表現である古典的な雰囲気を感じさせることが出来るでしょうか?
デビルはイニストラードのクリーチャー枠のうちのゴブリンの穴を満たし、そして、くわっくわっと鳴き、悪魔を支援し、人間を苦しめるホラーなフレイバーを供給するためにいれられました。
創造を決定する為にこのように働くのは非常に一般的です--
フレイバーを表現するために、またカード・セットおよび私たちの創造的欲求を表現するというニーズに応える為の調和の取れた解決方法でした。
3行でまとめると
・ゴシックホラーにゴブリンは不要だよね
・そこでゴブリンの枠に何が当てはまるか考えたら、デビルがいいんじゃないかってことになったんだ
・いい感じだねぇ、完璧な解決方法だ! HAHAHA!
ってことですね。
コメント
サーボに命令して貰いますか!
>>こうさん
むしろゴブグレのせいでデビルになった感がw
>>おやかたさん
進歩しなさが本当に半端ないですよねー
酋長で止まってるんですけど……